"Dor de ei":X

În timp ce îmi făceam temele la mate, mă gândeam la ce mi-ar putea face sfârşitul de săptămână mai frumos (şi iată ce atentă sunt eu când imi fac temele la mate :-D)… nu ştiu de ce mi se făcuse tare dor să dorm după sobă, la bunici, să aud cum arde focul şi cum trosnesc lemnele în sobă… aproape că am uitat cum miros aşternuturile groase de pe patul cu saltea de paie care înţeapă plăcut… să port şosetele de lână croşetate de bunica care mă aşteaptă mereu în valiza de lemn de sub pat, acolo unde sunt ghemurile colorate şi cu care mă jucam când eram mic copil; să trag cu privirea la pereţii proaspăt văruiţi de Paşte pe care atârnau carpeţelele ţesute de bunica prinse în câteva cuie ruginite. Ţin minte că mă amuza tare să coc cartofi pe plită, să aud cum sfârâie în timp ce se rumenesc, mi se făcuse dor şi gata!
A doua zi, vineri fiind, am plecat spre seară la ţară… eram doar eu în microbuz, mă gândeam că dacă nu mi-ar fi fost aşa dor de toate acestea, domnul şofer nu ar fi avut nici măcar un călător, nici măcar 5 lei pentru o cursă si totuşi…
Când am ajuns în faţa casei, îmi apărea ca în amintirile mele, dar noapte îi schimba umbrele, le lărgea şi le mărea… am tras de zăvorul porţii şi s-a deschis greu, scârţâind… nu îmi amintesc să fi fost aşa înainte, a îmbătrânit poarta… oare bunicii au mai îmbătrânit?
Pe geam se vedea lumină, abia aştept să intru… şi da, totul era ca înainte… aici nici o umbră nu schimba imaginea pe care mi-o aminteam… era exact aşa cum o ştiam… cu mirosul de lemne, de ţesături şi de cartofi copţi pe plită :X
o linişte interioară a pus stăpânire pe mine, eram în sfârşit “acasă”, acolo unde am copilărit… totul era ca odinioară, aici timpul nu şi-a pus amprenta decât pe bunicii mei, care au chipul mai brăzdat de bătrâneţe şi suferinţă, iar mâinile bătătorite şi asprite de munci grele.
Cu toate acestea, zâmbesc şi începem să depănăm amintiri… “(…) şi te-ai urcat Cristina, în iesle, să nu te mănânce oile cu tot cu buruiene… dar nu mai ţii tu minte, erai prea mică”

Leave a Reply

