Scrisoare către Ţepeş

„Unde eşti tu Ţepeş, doamne” să vezi cum a ajuns patria ta atacată, asaltată de noi curente! Dar, mai grav de atît, să vezi ce au ajuns să rîdă bătrînii tăi duşmani de noi! Da, pînă şi turcii! Dacă îţi spun cine participă anul ăsta la Eurovision n-o să-ţi vină să crezi. Mi-e şi ruşine să îţi spun, dar e datoria mea să o fac. Ei bine, e vorba de Florin Stoian, zis şi „Salam”. Ştii tu, ăla de cîntă manele. Vai de viaţa mea, ce vremuri am ajuns să trăiesc! Eu cred că e protejat de nişte forţe energetice, de flacăra violet; nu am idee. „Help me”, Ţepeşe, simt că o iau razna! În fiecare dimineaţă, vecinu’ de sus începe să cânte despre duşmani şi bani, şi cîte femei are el, şi cum eu nu voi ajunge niciodată la valoarea lui. Cum să nu îmi fac zile amare? Simt că nu ajung nicăieri cu Straus şi Dostoievski (cel puţin nu la TV). Nu mai am somn şi mă gîndesc întruna la ce lovituri voi primi a doua zi cînd mă trezesc. Să fie iar vorba de palate şi maşini scumpe? Să fie munţii de bani? Că dacă iar e vorba de bani, mă arunc pe balcon! Uite-aşa „trec zilele mele” şi existenţa mea devine mai neinteresantă decît reality-show-ul Monicăi. Nu îţi trebuie multă minte să cînţi Ţepeşe. Dar nici voce, contrar aşteptărilor mele. Doar nu vrei să spui că „Salam” face canto şi citeşte pe note? Tot ce ştie să citească sunt zerourile de pe banii primiţi la nunţi.

Cu toate astea, iată-l mai mîndru ca tine în lupte, cum se lălăie la Eurovision. Unde mai pui că e candidat la titlul de „rege al manelelor”. Îmi pare rău să îţi spun, dar e mai cunoscut ca tine. Va veni o zi cînd cărţile de istorie vor scrie despre revoluţia culturală condusă de Salam & co. O revoluţie mai mare decît cea franceză, romînă şi germană la un loc: o revoluţie cocalară!

„Cum nu vii tu, Ţepeş, doamne, ca punînd mîna pe toţi, să-i împarţi în două cete, manelari şi idioţi?”

3 Comments Add yours

  1. Avramel says:

    deh, erau si pe vremea lui Tepes cocalari si manelari… ce crezi ca se asculta la curtea domneasca numai muzica bisericeasca… erau de-a arabi si tigani care veneau sa cante sa-l distreze pe domnitor… deci daca Tepes ar veni, nu ar taia beregatile cocalarilor, ci ar arunca cu arginti in ei 🙂

    Like

  2. pheideas says:

    Imi place blogul tau ! Se vede ca esti o persoana deosebita, cu un fin simt al esteticului si esentei. Felicitari ! 🙂

    Like

  3. fireflight says:

    o melodie care se cam potriveste cu postul tau.

    Like

Leave a Reply

