Dialog

Scrisori

– Ce nu-ți place? Cum îi miroase pielea?

– Aa, nu, ador cum miroase! Parcă e a cafea, parcă e a portocoală. Uneori simt că miroase a mare sau a croissant și ultimul rînd din Le Figaro.

– Literele au miros?

– Ale lui au. Știi cum ține stiloul în mînă? Perfect, nu foarte înclinat, dar nici prea drept, lasă o dîră de parfum în urma fiecărui cuvînt.

– Ți-a scris vreodată scrisori?

– Nici măcar o dată. Dar eu i-am scris. Nu i-am trimis nici un rînd și îmi pare rău. Aș fi putut, știi? Aș fi putut.

– Dar nu ar fi deschis scrisoarea.

– Știu! (tace și se uită pierdută pe geam)

– (apoi, ca pentru sine) Dar nici nu ar fi rupt-o.

– Dar vocea? Cum îți plăcea vocea lui?

– Ahh! Da, asta e ceva! Avea calmul unui dascăl și profunzimea unui preot, era omenească și divină deopotrivă. Pentru urechile mele era exact cum e o bomboană de zahăr ars în gura unui copil – o bucurie. O aud și acum.

– Ascultă mai multă muzică.

– (dă radioul mai tare) Ce ți se pare că e asta? Mă înec cu muzică de cîteva luni. Și cărți, să nu uit de cărți. (arată cu privirea înspre rafturi) Nu vezi?

– Atunci presupun că i-ai uitat chipul. Ți-ai format altele din sumedenia de personaje.

– Uită-te la mine. Nu, serios, uită-te la mine! Cum dracu’ crezi că ar putea Darcy sau Humbert – vai, ce nume! – să mi-l șteargă din minte? Nici într-o sută de ani! Niciodată. (soarbe însetată din cafea)

(pauză. oftează)

– Și știi ce n-am să mai pot uita?

– Nu vreau să știu. Ești slabă. Trebuie să te omor.

Face hîrtia mototol și o aruncă în vraful de ciorne din spatele biroului. „Așa, bun așa. Am creat un personaj deprimat. Bravo mie”.

 

 

 

One Comment Add yours

  1. Gabi says:

    si-n momente ca acestea, randuri nemaipomenite scoti din tine..mai mult ca niciodata..uite partea buna a lucrurilor!

    Like

Leave a Reply

