Dar tu nu mă iubești.

Image

Dacă m-ai iubi, ți-aș fi o umbră credincioasă, nu m-aș despărți niciodată de tălpile tale; ți le-aș săruta cu abnegație, te-aș privi ca pe un soare. Te-aș ține în palme și te-aș culca pe pernițele degetelor, te-aș mîngîia pe creștet și ți-aș citi povești. Ți-aș vorbi în citate din cartea ta preferată pe care n-ai citit-o niciodată, dar a cărei copertă ți-a plăcut atît de mult.

Ți-aș strînge degetele strîns în ale mele și ți-aș săruta ochii obosiți de ploaie. Dacă ai vrea să cînți, ți-aș fi vioară, ochii mei ți-ar fi culori, iar trupul pînză, dacă vei fi vrînd să pictezi.

Nu m-aș sfii să-ți suflu în pumni de ți-ar fi frig și ți-aș săruta fruntea fierbinte cînd vei fi bolnav. Ți-aș citi ziarul dimineața și ți-aș face cafeaua prea dulce, dacă așa îți place. M-aș lupta cu vîntul dacă ți-ar sufla prea obraznic în obraji și i-aș certa pe aceia care te vor fi lovit cu cuvinte.

Aș scrie o carte și i-aș da numele tău. Ți-aș dedica-o. Ba nu, ba nu, toate paginile îți vor purta numele, iar literele vor dansa cînd le vei atinge.

Eu nu ți-aș întoarce spatele cînd dorm și nu te-aș obliga să-mi miroși țigările din păr. Lîngă sînii mei ai găsi refugiu, nu voluptate, trupul meu îl vei iubi, nu l-ai dori cu lăcomie. Aș face atît de multe dacă m-ai iubi, încît nu le-ai putea cuprinde în cea mai largă îmbrățișare.

Dar tu nu mă iubești.

Leave a Reply

