Eu n-am decat cuvinte.

woman

Sînt femei de tot felul. Cele care își înscenează o personalitate vulgară, își acoperă obrăjorii ca merele coapte cu o pulbere rușinoasă și își îndreaptă întotdeauna tocurile înspre tavan, și nu înspre podea. Au avantajul frumuseții fizice, al anilor trecuți de tinerețe și le citești pe sub genele false intențiile deloc onorabile. Ele nu te-ar cuceri, dragul meu, dar ți-ar smulge o strîngere de inimă și de… pantaloni.

Apoi mai sînt cele ca florile de salcîm, dulci, curate, proaspete și tinere, dar care prind rugină înainte ca primul vînt de toamnă să adie. Sînt și femei nobile, dar acelea-s doar în cărți, și mai sînt și cele pe care le vezi stînd după poartă, așteptînd, cu mîinile-a rugăciune, vești de la nepoți. Femeile cele mai devotate sînt mame, de asta nu poți aspira la ele, căci nu au ochi pentru tine. Sigur că am văzut și din acelea care-s lașe, care încă pleacă privirea în pământ, asuprite de viață, incapabile să vadă dincolo de condiția lor de „femeie întreținută”. Cele mai multe au ochi de pisică și urechi de cîine, văd și aud tot și-și petrec viața povestind altora. Eu nu sînt invidioasă pe ele, deși n-am nimic din bucățile lor bune.

Eu nu-s niciuna din aceste toate, eu n-am decît cuvinte. Dar le vei crede oare?

3 Comments Add yours

  1. Starea says:

    interesanta postarea 😉

    Like

  2. Camelia says:

    Le va crede, da, când va înţelege că poartă un fatum cuvintele tale.
    Cuvintele nu trebuie doar să fie, ci să şi facă.

    Like

  3. @Camelia: ar face bine să le înțeleagă.

    Like

Leave a Reply

