Cu picioarele goale

 

Image source: summer-dais-y.tumblr.com
Image source: summer-dais-y.tumblr.com

 

Am purtat încă din adolescență un soi de încălțări care întotdeauna mi-au fost azvîrlite în față, asta după ce ajunseseră să-mi umfle picioarele, de parcă un soi de blestem le-au strîns curelușele și le-au lăsat cataramele să-mi intre-n carne. Mi s-au dat papucii, așa se spune românește; am umblat împiedicată de fiecare dată, mi-am bătucit călcâiele pînă a țîșnit sînge, dar le-am pansat, le-am uns cu alifii, și-am continuat să dansez cu pantofii strîmți.

Am fost de fiecare dată prea mîndră să-i arunc, prea strîngătoare, că așa m-a învățat mama. „Tu ia și luptă pentru ce iubești”, mi-a spus, iar eu îmi iubeam încălțările prea mult ca să le reped la gunoi; și nici ele n-ar fi ieșit veci din picioare, altfel ar fi sărit demult, exact ca atunci cînd mă zbenguiam în scrînciob și-azvîrleam tenișii hăt-încolo, de spărgeau geamul vecinei de la 1. N-am avut niciodată curaj să mă despart. Nici de papuci, nici de durerea pe care mi-o provocau; așa că rămîneam întotdeauna singură să-mi pansez rănile și să mi le vindec, după fiecare despărțire.

Mi s-a adunat acolo o gîlmă de chinuri trupești și-acum nici o încălțare nu mi se mai potrivește. Le-am urît pentru că m-au mutilat, pentru că m-au modelat în așa hal, încît nu mai pot merge drept; ultima pereche încă mă face să șchiopătez. Dar mi-am dat seama că încălțările n-aveau nici o vină, ele pur și simplu nu mi se potriveau. Eu am picior de călător și el nu poate merge nestingherit dacă nu are spațiu; am hotărît deci să umblu desculț pînă găsesc pantoful de Cenușăreasă, căci n-am de gînd să-mi retez degetele doar ca să mă potrivesc unor papuci pe care nu mi-e dat să-i port.

2 Comments Add yours

  1. explorria says:

    M-am indragostit de blogul tau, abia astept sa citesc din urma:)

    Like

  2. Iar eu n-am putut suferi încălţămintea niciodată. Astfel că cea mai mare plăcere a mea a fost, este şi va rămâne mersul… DESCULŢ – oriunde şi oricând “mi se năzare” să mă simt bine, liber şi fericit !

    Like

Leave a Reply

